pondělí 20. června 2011

Singlespeed Mk. I

To potřebujete ještě kliky, středovou osu, náboje, špajchny, duše, pláště, řetěz, freewheel, novej lak ... všechno tohle bylo potřeba povyměňovat, abych z Esky udělal decentního singla. Pokud bych nechtěl novej lak, tak se obejdu bez kompletního odstrojení. Chtěl jsem ovšem přiblížit vzhled původnímu stavu a nechat rám přestříkat na tmavě červenou. Flexou sem ojel všechny zbytečný navářky a seznal, že rám je ve velice dobrém stavu. Konstrukce je lehká, jen je velice dlouhá. Mezera mezi sedlovou trubkou a zadním kolem je skoro 10 čísel.

Rám i vidlici otryskají a nalakují podle libosti za 350 Kč, což je velice slušná cena a lak je to parádní, tvrdej a v dosti tlusté vrstvě. Je potřeba pečlivě ucpat místa, kam sluníčko nesvítí a kam lak nesmí - závity, vnitřky trubek apod. Otryskání rám perfektně vyčistí a v louhu se komplet zbaví mastnoty. Za těch pár korun bych to já asi nedělal.

Náboje sem vzal dráhový HBT30 od Sturmey-Archer, zadní je flip-flop, to znamená, že je na něm možný vozit freewheel pro režim singla a zároveň i pastorek s lockringem pro režim festky. V pohodě. Použil jsem starý ráfky Remerx, ale dostat je do pucu Silichromem byla pěkně špinavá práce. Kliky mám opět od S-A, hliníkový jednotalíř, 42 zubů, kliky 170 mm. Pedály jsem dostal od Bolfika (za reinstalaci laptopu) včetně klipsen, kterých sem se do té doby bál, jak čert kříže, ale dneska už bych bez nich nejel.

Naprostá tragedie nastala po zjištění, že mám nalomenou přední vidlici. Musel jsem koupit jinou. Sehnal jsem na Aukru trekovou s jednopalcovým krkem. Chvíli mi zabralo zkracování krku a ladění hlavovýho složení, ale nakonec jsem ji do rámu úspěšně napasoval. Koupil jsem do ní véčkovou brzdu, která teda nevypadá vůbec dobře, ale zase perfektně brzdí.

Celý do kupy a už jezdím. Fotky budou.

Žádné komentáře: