čtvrtek 12. března 2009

Z Antu na Maven v Netbeans - pohoda

Makáme s Jozefem na menším webovém projektu. Core je v Javě a frontend pochopitelně HTML+JavaScript. Před asi třemi dny jsem se rozhodl, že vzhledem k rozdílnosti vývojových prostředí a zamýšleného provozního prostředí potřebujeme nějaký auto-deployment, který bude dobře řídit různé konfigurace. Tak nějak sem zvolil Maven a Hudson. Poněvadž se Javovská část rodí v Netbeans IDE (NB), měl by být maven v pohodě. Měl by. Každopadně je to mazec. Stručná historie následuje:

10/03 - zvolil jsem maven a hudson. Instalace bez problému, v NB sem založil nový maven projekt, do kterého jsem refaktorizoval jednu ze tří částí aplikace (refaktoring sem měl v plánu, takže přišel jeho čas)

11/03 - maven si stáhne spoustu knihoven, který už jsem jednou tahal. Zabírají místo v profilu, nenašel sem konfiguraci, kde bych mohl nastavit jiné úložiště. Nedaří se mi spustit základní testy, protože ClassPathXmlApplicationContext hlásí java.io.FileNotFound. Kam si to ten maven schoval... ?

12/03 - globální nastavení Springu jsem dal do Other resources/resources a maven je přidal do buildu, hurá. Potřebuju stáhnout další Java knihovny a mezi nimi i jmxri, jmxtools a jms, které ovšem maven nemá v repo a člověk si je musí instalovat ručně, což je vzhledem k nepřehlednosti java.sun.com dost mazec. Tak všechno staženo, ale v buildu chybí pro změnu ORM konfigurační XML soubory pro Hibernate. Nechce se mi je strkat do globálního adresáře s nastavením a tak sem si v něm udělal cestu k nim a šoupnul je tam, nicméně v buildu nejsou a testy nefungují. Navíc mi přestal fungovat laptop.

13/03 - povedlo se mi rozchodit hlavní část aplikace, což je velice pozitivní. Problém pochopitelně nastal v druhém ze tří projektů. Refaktorizace v pohodě, už sem věděl kam dát a jak se odkázat na konfiguráky projektu, ale nepovedlo se mi trefit na XMLka hlavní části aplikace, kterou jsem mavenem přilinkoval (?) jako další knihovnu. V .jar fajlu mají ta XMLka jasně danou cestu, ale nedaří se mi je sdělit Springu. Co se týče mýho laptopu, tak je všem jedno, že nefunguje a firemní podpora nedělá nic. Nevím, jestli je to tím, že jsem na Zélandu, jestli je to typický pro moji firmu a nebo je to tím, že máme helpdesk offshore pěkně v Indii. Uvidíme.

14-15/03 - víkend.

16-18/03 - není čas. Akorát si přišli pro můj laptop a nechali mi náhradní. Fajn.

19/03 - všechno mi jede v pohodě. Asi je potřeba občas všechno restartovat, nevím. Už sem dostal i svůj opravený laptop - dnešek je šťastný den.

Migrace z Antu nebyla moc bolestivá. Netbeans teď používám ve verzi 6.7M2 a chyb je v nich pořád mraky, ale svět se točí.

3 komentáře:

martiner řekl(a)...

Stahovat jary ručně?
<repository>
<id>maven2-repository.dev.java.net</id>
<name>Java.net Repository for Maven</name>
<url>http://download.java.net/maven/2/</url>
<layout>default</layout>
</repository>

No kdybys nepoužival sračku jako netbeans, zas bys měl o pár problémů míň, ale to už jsem někdy říkal, ne? :)

Unknown řekl(a)...

No Caslave, co treba jmxri, jmxtools a jms? to v repo mavenu neni.

martiner řekl(a)...

Máš recht, úplně všechno tam není -- licenční problémy.
Tak buď si vytvořit svou repository a do ní si tyhle věci dát (když tě nebaví si je furt importovat) nebo použít jinou implementaci s "lepší" licencí http://opendmk.dev.java.net